Tuesday, April 8, 2014

Pengalaman bersalin 1

Tahun 2013 dah berakhir..tahun 2014 dh nak hampir tgh tahun dah..puasa pun dh dekat..
alkisahnye.dah beranak tahun 2012...ni nak beranak yang no dua baru nak citer psl pengalaman pertama..
hehehe
kisah bermula pada 9 ogos 2012
ptg balik dari keje tuh..aku rasa baby xbergerak...
so sbb ank fisrt kan..mengelabahla jugak..
so mlm tuh..ajakla hasben g spital ( hospital ampang)..
sampi je dekat kaunter pendaftaran 
nurse suruh tukar baju yang kaler pink tuh..
dalam hati aku..alamak..nak kena masuk wad ke...
pastu nurse suh masuk n baring..dia pasang ctg utk cek jantung baby
alhamdulillah..xde apa2...
tiba2 masuk sorang doc pmpn...(alhmdulillah..nasib baik pmpn..so aku belom ternoda lg la..hehehe)
doc : puan..tolong angkat kaki ye..sy nak cek jalan
aku : sambil menurut perintah (alamak..ni ke yg org cakap sakit tuh..cuaknya)
pengalaman first kena seluk..adela rs sakit sket..but xdela sakit melampau2 cam nk tendang doc tersebut..
doc: erm..bukaan baru 1 cm...
tp aku rs blom ade bukaan kot..tp doc tuh paksa ngan jari die..
sbb lepas je cek..keluar darah..byk lak tuh...ke mmg cek jalan akan kuar darah??
aku pun konpius jugak neh

so doc cakap sb ade bukaan sikit..aku kena warded utk tgk perkembangan
oh ya...di hospital..dalam wad tu xboleh ade org menunggu ye..ko sorang2 je..
bersama ibu2 yang lain la..

esoknya..bangun paginya aku masih belom rasa sakin untuk bersalin..
oleh kerana aku GDM..nak xnak aku kena beranak jugak 12 hb tu
so ptg hari yang sama aku di benarkan keluar sebab tiada progress.
(masa kena warded sehari tuh..rmai sgt student yg tgh wat praktikal..dtg nk cek perut..duk gilir2 pegang perut kita..owh no...
so apa yg aku buat..dekat nk sampai je katil aku...
aku wat2 tido..maka terselamatla aku dari jd bahan ujikaji..hehehe)
 



1 comment:

  1. Water Hack Burns 2lb of Fat OVERNIGHT

    Well over 160 thousand women and men are using a easy and secret "liquid hack" to lose 1-2 lbs each night while they sleep.

    It is simple and it works with everybody.

    Here are the easy steps for this hack:

    1) Go get a drinking glass and fill it half glass

    2) Proceed to use this weight losing hack

    so you'll become 1-2 lbs thinner as soon as tomorrow!

    ReplyDelete